Promocja sklepu internetowego

Promocja sklepu internetowego

Promocja sklepu internetowego jest konieczna, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zwiększyć sprzedaż, rozpoznawalność marki, oraz budować pozytywny wizerunek i lojalność klienta.

Reklama sklepu w Internecie nie jest zadaniem łatwym, jest to obszar silnej konkurencji pomiędzy firmami – w tym przypadku sklepami internetowymi. Nie wystarczy zastosowanie jednego, “cudownego” narzędzia do promowania sklepu. Najlepsze efekty można uzyskać, wykorzystując kilka narzędzi reklamowych.

 

Na szczęście obecnie nie brakuje skutecznych sposobów na promowanie swojego e-sklepu, co jednak automatycznie nie oznacza łatwości ich samodzielnego stosowania. Sporym problemem dla większości z nas (poza znajomością i sprawną obsługą takich narzędzi)  jest brak czasu, który trzeba poświęcić na samodzielne działania promocyjne i reklamowe.

 

Inna możliwość – to skorzystanie z usług wyspecjalizowanej agencji reklamowej. Takie rozwiązanie nie zawsze jednak oznacza sukces, a na pewno wiąże się ze znacznym zwiększeniem wydatków na promocję i reklamę. Sporym wyzwaniem jest też oszacowanie zakresu takich usług i relacji koszy-efekty. Bez zadowalającego prawdopodobieństwa skuteczności promocji sklepu w Internecie, byłoby to marnotrawstwo zasobów finansowych przedsiębiorstwa i starta czasu a może i utrata szansy wypromowania naszego sklepu.

 

Przedstawimy Państwu krótko kilka wybranych możliwości promowania swojego sklepu w sieci, do Waszej decyzji – co do sposobów i zakresu reklamy i promocji.

marketing sklepu

Jak skutecznie wypromować sklep internetowy

Kluczową kwestią w przypadku każdej strony internetowej jest utrzymanie wysokiej lub poprawienie jej pozycji w wyszukiwarkach. Można przebić się przez ogromną konkurencję dzięki pozycjonowaniu sklepu internetowego, czyli SEO (search engine optimization). Stanie się on dobrze widoczny, co już samo w sobie stanowi skuteczną formę reklamy i pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów.

 

Można na przykład skupić się na pozycjonowaniu long tail, najlepiej na mało konkurencyjne frazy kluczowe. Long tail czyli tzw. “długi ogon”. W wyszukiwarkę wpisywane są wówczas rzadziej wyszukiwane i dłuższe frazy (powyżej trzech słów kluczowych), jednak wpisywane są one przez bardziej zdecydowanych użytkowników. Frazy mogą dotyczyć konkretnych produktów lub całych kategorii/grup asortymentowych. Przykładem frazy tego typu może być “stylowe tapety w kwiaty do salonu”. Istotną kwestią w przypadku pozycjonowania jest stosunkowo długi czas oczekiwania na jego efekty – kilka tygodni lub dłużej. Efekty te, pomimo że nie są gwarantowane, utrzymują się jednak zazwyczaj w długim okresie czasu i są w tym czasie bezpłatne – tzn. nie wymagają ciągłych, systematycznych wydatków.

 

Prawie natychmiastowe efekty pozwalają natomiast uzyskać płatne kampanie Google Ads. Reklamy w Google dają mnóstwo możliwości, stanowią świetne wsparcie procesu pozycjonowania sklepu internetowego. Warto wykorzystać kampanie produktowe Google, czyli reklamy wzbogacone nie tylko o treść, ale też o miniaturkę produktu, cenę czy nawet nazwę sklepu. Wybór odpowiedniego typu kampanii ułatwi Wam ta strona.

 

Ogromny potencjał drzemie również w mediach społecznościowych, z których korzystają miliony użytkowników, w tym potencjalni klienci. Sklep internetowy można promować za pomocą Facebooka, Google+, Instagrama, Pinteresta czy Twittera. Warto zainwestować także w artykuły sponsorowane, mailing i newsletter, porównywarki cenowe, czy marketing wirusowy. Szczególnie przydatna może okazać się reklama w serwisach branżowych.

Serwisy branżowe - Inspire Home

Znakomitym przykładem jest nasz serwis z branży Dom i ogród, oferujący możliwość promocji produktów i wizerunku firmy.

Ze szczegółami naszej oferty i korzyściami tej formy promocji i reklamy dla sklepów internetowych możecie zapoznać się tutaj