Reklama sklepu w mediach społecznościowych

Reklama sklepu w mediach społecznościowych

Reklama meble
Reklama sklepu internetowego na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, czy platformie Pinteresth jest coraz bardziej powszechną metodą wsparcia sprzedaży.

Media społecznościowe umożliwiają bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, przez co strategie reklamowania na takich platformach różnią się znacząco od innych rodzajów promocji. Dystans pomiędzy użytkownikiem a firmą jest znacznie mniejszy, co pozwala na szybszą wymianę informacji oraz budowanie zaangażowanej społeczności wokół danej marki.

Reklama sklepu

Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest – która platforma jest najlepsza do reklamy?

Naturalnie najlepszym rozwiązaniem jest obecność firmy we wszystkich możliwych mediach, gdyż umożliwia to dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców. Wszystkie z wymienionych powyżej platform posiadają nieco inną grupę użytkowników i charakteryzują się innymi rozwiązaniami w kwestii reklamy.
Facebook – to najpopularniejsza witryna tego typu na świcie, która oferuje mocno rozbudowane narzędzia do reklamy. Dzięki profilowaniu treści możemy dotrzeć do konkretnych użytkowników na podstawie ich zainteresowań, oglądanych treści oraz gustów. Facebook daje również dostęp do ogromnej ilości grup tematycznych, co pozwala jeszcze dokładniej dopasować treści na stronie do panujących wśród internautów trendów.

  • Instagram – ta witryna koncentruje się głównie na treściach wizualnych (obrazy, krótkie filmiki), co przekłada się na większe zaangażowanie użytkowników. Przykuwające oko grafiki oraz wykorzystanie hashtagów umożliwiają szybkie dotarcie do interesującej nas grupy odbiorców lub wyszukanie treści, które wzbudzają największe poruszenie. Możliwość połączenia reklam na Facebooku oraz Instagramie to duży atut, który szybko pozwoli zaplanować kampanię w mediach.
  • Pinterest – z tej witryny korzystają osoby (głównie kobiety) poszukujące inspiracji. Na Pintereście dominują grafiki z odzieżą, potrawami, wystrojem wnętrza lub kosmetykami, co sprawia, że dodanie obrazów, które przedstawiają ofertę firmy, pomoże użytkownikom odnaleźć interesujące ich przedmioty za pośrednictwem tablic oraz hashtagów.
  • LinkedIn – ta witryna koncentruje się na bardziej zawodowym aspekcie mediów społecznościowych. Swoje profile mają tutaj pracownicy oraz firmy, co może okazać się nieocenionym rozwiązaniem podczas rekrutacji dodatkowego personelu lub poszukiwaniu partnerów do współpracy.

Administrator Serwisu