Pozycjonowanie sklepu w Internecie

Pozycjonowanie sklepu w Internecie

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest niezbędnym wsparciem sprzedaży.

Poza działaniami mającymi na celu promowanie sklepu, które szerzej zostały przez nas opisane tutaj, konieczna jest też realizacja przedsięwzięć poprawiających pozycję naszego sklepu oraz oferowanych produktów w wynikach wyszukiwania. Tego typu ruch, generowany na naszej stronie z kliknięć w wyszukiwarce internetowej, nosi nazwę “ruchu organicznego“.

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek (inaczej działania SEO) to proces bardzo złożony. Określone miejsce naszego sklepu, czy produktów w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki Google jest to efektem działania jej skomplikowanego algorytmu. Naszym celem podstawowym powinno być zaistnienie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania określonego słowa lub frazy – tzw. TOP 10, a szczególnie pożądane są oczywiście pierwsze trzy miejsca u góry strony z wynikami. Rzadkością jest obecnie “poszukiwanie pogłębione” ze strony potencjalnych klientów, obejmujące przeglądanie kolejnych stron z wynikami. Należy zatem zrobić wszystko, żeby nasze produkty były widoczne dla odbiorców.

Jak samodzielnie pozycjonować sklep internetowy?

Ważną decyzją, jaką należy podjąć zazwyczaj już na początku, jest wybór czy pozycjonowanie realizować będziemy samodzielnie. Możemy to zrobić także przy wsparciu wyspecjalizowanej firmy. O niektórych zaletach i wadach każdego z tych rozwiązań piszemy w artykule “Jak skutecznie wypromować sklep internetowy”.

W przypadku samodzielnego pozycjonowania sklepu należy mieć na uwadze jednocześnie dwa obszary:

  • wewnętrzny, dotyczący bezpośrednio strony internetowej sklepu (np.: struktura, treści, grafiki, linki wewnętrzne) oraz
  • zewnętrzny, elementy kierujące do naszego sklepu (np.: linki zewnętrzne z innych stron, forów, blogów, media społecznościowe).

Powinniśmy zawsze pamiętać, że tworzymy w tym przypadku jakby obraz naszego sklepu widziany przez algorytm Google, który jest inny od tego, który widzą nasi klienci. Kompetentny i kompletny image naszego sklepu internetowego powinien być zatem kompromisem, czasem trudnym, pomiędzy tymi obrazami.